دستگاه پودرپاش جهت انتقال پودر گرانول با نرخ مشخصی که اپراتور تعیین می کند به فاصله ای دورتر و تخلیه آن بر روی سطح قالب مذاب استفاده می شود. این دستگاه در دو مد کاری اتوماتیک و دستی می تواند میزان مشخص از مواد را بر روی سطح قالب تخلیه کرده و گزارش کاملی از روند کار تهیه و بصورت آماری و نموداری در خود ذخیره کند.

dd

کارخانجات فولادسازی در واحد تولید انواع شمش ها، نیاز به پوشش دادن سطح مواد مذاب داخل قالب با پودر گرانول مخصوص دارند. در ایران اینکار بصورت دستی صورت میگیرد که معایبی همچون یکسان نبودن سطح پودر ( به دلیل ریختن با بیل توسط اپراتور) و مصرف بیش از اندازه پودر (که منجر به ایجاد نقطه شکست در شمش می شود) و همچنین خطراتی که اپراتور را در کنار قالب مذاب تهدید می کند وجود دارد.

دانش پردازان میثاق

دستگاه گرانول پاش می تواند بدون تغییر در ماهیت و شکل پودر، بصورت مکانیزه و یکنواخت پودر را بر روی سطح قالب پاشیده و علاوه بر قابلیت تنظیم میزان ریزش مواد قابلیت ثبت و گزارش گیری از روال تولید و مصرف مواد را دارد.

دانش پردازان میثاق

استفاده همزمان از سیستم توزین دیجیتال، PLC ، HMI و فیدر رزنانسی با کنترل حلقه بسته PID و جت وکیوم جهت انتقال مواد به انتهای مسیر، باعث شده که این دستگاه تمام نیازهای واحد تولیدی را جوابگو باشد. و طبق آمار کارخانه فولاد خوزستان مصرف مواد از 80 به 40 کیلو گرم در هر دوره ذوب کاهش یافته و کیفیت شمش های تولیدی بالاتر رفته است.

دانش پردازان میثاق

با توجه به اندازه قالب و نیاز هر مجموعه این دستگاه بطور سفارشی ساخته خواهد شد و امکان کم و زیاد کردن امکانات جانبی دستگاه در نمونه های جدید فراهم می باشد.

این دستگاه که طبق سفارش کارخانه فولاد خوزستان طراحی و تولید گردیده است هم اکنون در کارخانه فولاد خوزستان در حال بهره برداری می باشد.