دستگاه نشاندهنده ثانویه چند منظوره جهت نمایش عدد وزن سیستم های توزین در فواصل طولانی طراحی شده است. این دستگاه بطور اتوماتیک نوع نشاندهنده وزن را شناسایی می کند و نیازی به انجام تنظیمات ندارد. به عنوان مثال در حین کار با نشاندهنده توزین مدل TEC 1610 می توان بدون انجام هر گونه تنظیماتی آن را به نشاندهنده D410 متصل نمود.

ورودی های سریال از نوع RS-485 و  RS-232 برای انواع نشاندهنده ها تعبیه شده است. در قسمت پشت دستگاه نیز یک ردیف نمایشگر 7 قسمتی وجود دارد که در حالت عادی عددی که بر روی سگمنت های بزرگ در حال نمایش است را نشان می دهد و هر 2 دقیقه یکبار عدد دمای داخلی دستگاه و عدد دمای محیط بیرون (در صورت اتصال سنسور دمای بیرونی به دستگاه) را نشان می دهد.

DPM (11)

همچنین 3 عدد LED نیز در قسمت پشت دستگاه وجود دارد که برای نمایش وجود خطا (عدم اتصال ارتباط سریال) و یا عدم کانفیگ درست به دلیل تنظیمات اشتباه نشاندهنده وزن و نمایش نوع نشاندهده متصل شده به دستگاه استفاده می شود.

همچنین این نمایشگر قابلیت نمایش اعداد منفی و نمایش اعشار در همه رقم ها را دارد. در نتیجه توانایی نمایش اعداد   -9999 to 99999 را دارد.

DPM (12)

دو عدد قلاب جهت آویزان کردن دستگاه تعبیه شده است. بدنه فلزی با رنگ کوره ای الکترواستاتیک با استحکام بالا و ورودی تغذیه رنج وسیع و قابلیت دید نمایشگرها در محیط پر نور از دیگر قابلیت های این دستگاه است.

یک کانکتور 15 پین برای اتصال انواع نشاندهنده ها ، سنسور دما و مقاومت پایان خط 120 اهمی در کنار دستگاه تعبیه شده است.

DPM (10)

بعد از اتصال تغذیه (آداپتور 12 ولتی) ابتدا دستگاه اقدام به اجرای پروسه لامپ تست کرده و سایر نمایشگرها را برای چند ثانیه روشن نگه میدارد تا اپراتور از صحت آنها مطلع شود سپس آرم شرکت میثاق (dpm.co) را نشان می دهد و بعد از آن وارد پروسه اصلی می شود.

در صورتی که تا 3 ثانیه اطلاعات سریال دریافت نشود خطا اعلام خواهد شد و نمایشگر به شکل زیر در خواهد آمد :

DPM (4)

با اتصال درست و دریافت فریم های معتبر عدد وزن نمایش داده خواهد شد ولی درصورتی که ارتباط سریال برقرار شود ولی تنظیمات سریال درست نباشد ( تنظیمات نشاندهنده ها باید بر روی  9600/8/n/1 باشد) عملاً ارتباط بصورت نا معتبر بر قرار خواهد شد و خطای Bad Signal بصورت زیر بر روی نمایشگر نشان داده خواهد شد (LED زرد روشن می شود) :

DPM (5)

سه عدد LED که در کنار سگمنت های پشت دستگاه قرار دارند به شرح زیر عمل خواهند کرد :

DPM (7)

DPM (8)

سنسور دمای داخل دستگاه هر 2 دقیقه یکبار دمای داخل را بر روی نمایشگرهای پشت دستگاه بصورت زیر نشان می دهد و بعد از گذشت چند ثانیه دوباره به حالت اول یعنی نمایش اعداد سگمنت های بزرگ جلوی دستگاه بر می گردد:

DPM (9)