دستگاه تستر سوییچ های قدرت، جهت اندازه گیری و بررسی فاصله زمانی تحریک شدن کنتاکت های یک سوییچ کاربرد دارد. این دستگاه می تواند با دقت بالا تأخیر در وصل و قطع شدن هر کنتاکت را اندازه گیری کرده و سایر اطلاعات تست صورت گرفته را ذخیره و نمایش دهد.

ییی

DPM-115(0)

همچنین این دستگاه قابلیت تولید ولتاژهای مورد نیاز برای تحریک بوبین های مختلف را در خود دارد. این قابلیت به اپراتور کمک می کند بدون نیاز به منبع تغذیه جداگانه سایر سوییچ ها را تست کند.

این دستگاه تحت سفارش شرکت دانش بنیان پترو فولاد بهمن طراحی و ساخته شده است و هم اکنون تحویل این شرکت شده است و در خط تولید و تست کارخانه قرار گرفته است. داشتن گواهینامه کالیبراسیون از معتبرترین مرکز کالیبراسیون (شرکت سنجش کوشا) از دیگر مزیت های این دستگاه می باشد. این گواهینامه همراه با دستگاه تحویل داده خواهد شد.

طط

قق

چهار کنتاکت همزمان می تواند در هر تست اندازه گیری شوند. جهت نمایش نتیجه هر تست به ازای هر کنتاکت یک نمایشگر دو رنگ وجود دارد. که می تواند صحت و یا عدم صحت عملکرد هر کنتاکت را به اپراتور نمایش دهد.

 

با فشردن هر کدام از کلیدهای Start  متناسب با ولتاژ تحریک بوبین، تست شروع خواهد شد . تست صورت گرفته شامل دو مرحله اصلی می باشد. مرحله ON  (تحریک بوبین یا همان وصل شدن کنتاکت ها Close Contact) ، مرحله OFF (رها کردن کلید استارت یا همان قطع شدن کنتاکت ها Open Contact). در هر تست شرایط زمانی هر کدام از مراحل On & OFF بررسی می شود.

شش

در این اندازه گیری اختلاف زمانی بین قطع یا وصل شدن کنتاکت ها با هم بررسی می شود و در صورتی که یک یا چند عدد از کنتاکت ها بیشتر از 10 میلی ثانیه تأخیر داشته باشد به عنوان تیغه معیوب معرفی خواهند شد. در غیر اینصورت نتیجه تست مثبت خواهد بود و بصورت بصری و نرم افزاری اعلام می گردد.

همچنین امکانی جهت شروع تست با تحریک کنتاکت خارجی به جای کلید استارت تعبیه شده است.

بببا

این دستگاه قابلیت ذخیره سازی اطلاعات 10 تست آخر را در خود دارد و همچنین قابلیت اتصال به نرم افزار مخصوص تستر توسط کابل USB نیز وجود دارد. در این نرم افزار علاوه بر مشاهده آخرین نتایج امکان مقایسه و ذخیره سازی و پرینت گزارش تست وجود دارد.